Iedereen die een product koopt, heeft recht op een deugdelijk en/of werkend product. Dat is de wettelijke garantie. Er bestaat echter niet iets als een wettelijke garantietermijn. Rietman doet er uiteraard alles aan om u een goed en/of werkend product te leveren.
Garantietermijn
Voor de producten van Rietman is er niet één vastgestelde garantietermijn. De duur van de garantie is afhankelijk van het product dat u koopt. Rietman hanteert hierbij de vastgestelde fabrieksgarantie.
Garantiebewijs
De factuur van uw bestelling is ook het garantiebewijs van het bestelde product. Wilt u aanspraak maken op garantie, dan vragen wij u om een kopie van uw factuur of het ordernummer op de bestelling. Hebt u een account? Mooi! Dan kunt u razendsnel de factuur en/of het ordernummer terugvinden in uw besteloverzicht. Bij sommige producten krijgt u een garantieboekje meegeleverd. Bewaar deze goed!
Product is al beschadigd bij ontvangst
Is er al een gebrek aanwezig bij levering? Dan hebt u recht op herstel of vervanging. Bent u een zakelijke klant, dan moet u zelf aan kunnen tonen dat er een ondeugdelijk product is geleverd. Bent u een particuliere klant dan valt de levering onder consumentenverkoop en ligt de bewijslast bij Rietman. Volg de stappen van het retourproces en we lossen het op!
Reparatie van het product tijdens de garantietermijn
Wanneer blijkt dat het product bij normaal gebruik niet goed functioneert binnen de garantietermijn, dan hebt u recht op herstel. Wij zorgen dan dat het product terecht komt bij de leverancier of fabrikant. Deze zal vervolgens zorgen voor een oplossing. Voor goede afhandeling van een reparatie onder garantie vragen wij u dan ook de factuur en/of het garantiebewijs goed te bewaren.
Wat moet u vervolgens doen? U volgt de stappen van het retourproces en geeft in het retourformulier aan dat het een reparatie betreft.
Reparatie van het product buiten de garantietermijn
Wanneer u een product hebt dat buiten de garantie kapot gaat, is dat enorm vervelend. Gelukkig bestaat er in veel gevallen de mogelijkheid om een dergelijk product te laten repareren. Neem contact met ons op, voordat u het product retour stuurt, om ter reparatie aan te bieden.
Product is kapot door eigen toedoen
Wanneer een product door eigen toedoen kapot gaat, kunnen wij dit helaas in geen enkel geval onder garantie laten repareren. Gelukkig kunnen wij wel een reparatieverzoek bij de leverancier of fabrikant indienen. Neem contact op met Rietman en we zoeken samen naar een oplossing. Voordat we tot reparatie overgaan informeren we u natuurlijk over de kosten. Aan u de keus!
Recycling
U hebt een nieuw elektrisch product gekocht bij Rietman. Tof! Maar wat doet u nu met het oude product? Bij aankoop van een elektrisch product zit er een recyclingbijdrage in de prijs verwerkt. Met de recyclingbijdrage draagt u bij aan de kosten voor inzameling en recycling (hergebruik) van oude of kapotte elektrische apparaten. U kunt het oude of kapotte product naar de milieustraat brengen, zodat het gerecycled kan worden. Denk aan het milieu! Het is namelijk zonde dat bijvoorbeeld uw elektrische gereedschap in de verbrandingsoven beland, terwijl het mogelijk herbruikbare onderdelen bevat.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te garanderen. Meer informatie...